* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEŃ U DZIECI
Nie ma pojedynczych czynników generujących nerwicę i autyzm wczesnodziecięcy.
>>> więcej
* KLINIKA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I
AUTYSTYCZNYCH
Literatura dotycząca zaburzeń nerwicowych jest bardzo obszerna.
Pomimo licznych opracowań nie ustalono jednak jednolitej terminologii
określającej poszczególne rodzaje tych zaburzeń.
>>> więcej
* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH
Rozpoczynając pracę z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy
brać pod uwagę fakt, że nie zgłosiło się ono do terapeuty dobrowolnie.
>>> więcej
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie -
pamięć - wyobraźnia)
Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych,
oddychających ustami i nerwicowych.
>>> więcej
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)
Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego
u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona założeniu, że
ciało i umysł tworzą niepodzielną całość.
>>> więcej
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (ruch - działanie - kontakt)
Pierwszym zadaniem terapeuty jest nawiązanie kontaktu z dzieckiem.
Dokonanie tego wymaga bezgranicznej cierpliwości oraz zdolności
do wyobrażania sobie sytuacji dziecka zaburzonego emocjonalnie.
>>> więcej
* MUZYKODRAMA W TERAPII RODZICÓW
Przy podejmowaniu terapii rodziców dziecka należy liczyć się z ich
strony z różnymi rodzajami motywacji decydującymi o zgłoszeniu się
z dzieckiem do terapeuty. Matki czasami traktują go jako narzędzie
kary dla dziecka.
>>> więcej
* TERAZ NIE BOIMY SIĘ MÓWIĆ
Poniżej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej,
a następnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego.
>>> więcej